Thai administration considers future of Voice TV | DTT | News | Rapid TV News
By continuing to use this site you consent to the use of cookies on your device as described in our privacy policy unless you have disabled them. You can change your cookie settings at any time but parts of our site will not function correctly without them. [Close]

Voice TV, the digital TV channel owned by the Shinawatra family, may be allowed to resume broadcasts once political stability is reached, according to Thailand's National Council for Peace and Order (NCPO).

"Voice TV is likely to be allowed to broadcast again now that it has submitted a revised programming schedule and proposed content that contains nothing related to the political conflict," Col Pirat Banjongkhien, director of the Royal Thai Armed Forces' Military Technology Centre, is quoted as saying in the Bangkok Post.

Voice TV is the only digital channel to still be off air after all 24 were suspended following Thailand's military coup on 22 May 2014.

A further 13 politically-focused satellite TV channels, including ASTV, Blue Sky and Asia, also remain suspended.

The channels have been suspended because their content may foster social division and state disharmony, said NCPO. The decision was made regardless of the stakeholders involved, the council added.

Around 90% of TV channels have resumed broadcasting since the coup. Free-to-air analogue TV channels 3, 5 7, 9, 11 and Thai PBS are back on air, while 23 digital terrestrial channels are also now broadcasting. The NCPO has also lifted the suspension on 333 satellite channels, reports the Bangkok Post.